Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri /
Bibliographical information (record 431612)
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri /
Publisher:
Vize Akademik,
ISBN:
9786057989253
Edition:
2019.
Classification:
LC4717
Detailed notes
- Includes bibliographical references. - Nörolojik bir gelişimsel bozukluk olarak ele alınan otizm spektrum bozukluğunun görülme sıklığı her geçen gün artış göstermektedir. Bu artış karşısınıda ise öğretmenler, psikologlar ve ilgili diğer uzmanlar nitelikli hizmet sunma konusunda sorun yaşamaktadırlar. Dört ana bölümde tanıtılabilecek olan “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri” kitabı otizm konusunda çağdaş gelişmeler dikkate alınarak hazırlanmıştır. Birinci bölümde otizm spektrum bozukluğuna ilişkin tanım-sınıflama, değerlendirme ve bilimsel dayanaklı uygulamalar konuları ele alınmıştır. İkinci bölümde uygun davranışları arttırma ve uygun olmayan davranışları azaltmaya ilişkin davranışsal uygulamalar ve stratejilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, otizm spektrum bozukluğu olan çocukların yetersizlik alanlarında bu çocukları daha bağımsız hale getirebilmek için kullanılabilecek etkili öğretim uygulamaları açıklanmıştır. Bu uygulamalara yer verilirken bilimsel dayanaklı uygulamalar olmasına özellikle önem verilmiştir. Kitabın son bölümünde ise otizm spektrum bozukluğu olan çocukların okul ve toplumsal yaşama kaynaştırılmaları ve bu çocukların aileleri konusu ele alınmıştır. Kitapta her bir ana bölümün alt bölümleri vardır. Her bir alt bölümde konu ele alındıktan sonra bu bölümdeki önemli kavramlara ve öğretmen ve uygulamacılara öneriler sıralanmıştır.
NEAR EAST UNIVERSITY GRAND LIBRARY +90 (392) 223 64 64 Ext:5536. Near East Boulevard, Nicosia, TRNC This software is developed by NEU Library and it is based on Koha OSS
conforms to MARC21 library data transfer rules.